söndag, juli 08, 2007

Jag - journalist?

Sedan jag började skriva på www.ask-handboll.com och här på min egen blogg har flera personer sagt att "du borde ju satsa på att bli journalist". Visst svarar jag - stor risk. Under skoltiden hade man ju inga sådana här "böjelser" och betygen hade inte räckt långt mot journalisthögskolan.

Men efter att ha varit med under några år och skrivit sport på ASKs sida börjar jag undra om man inte skulle fixa journalistytket också. Det har hänt flera gånger att mina nyheter har plockats rätt upp och ner och ibland ordagrant utan att det refererats till mig som ursprungskälla. Ibland har jag dessutom fått in mina bilder i tidningarna både med och utan min goda vilja, men aldrig med mig utskriven som fotograf.

Senaste exemplet är nyheten om vår senaste värvning som Västbo Andan skrev en artikel om. Jag bifogar den här och även mitt mail till tidningen. Jämför och ni hittar nästan 80 % av artiklen ordagrant är kopierad från mitt mail.

Men för att citera Tony Richardsson/Robert Gustafsson: "Jag är inte bitter"! Som representat för ideel förening är det viktigaste att komma ut med nyheterna och att synas.

Inga kommentarer: