lördag, juli 21, 2007

Besökarstatistik

För ett tag sedan la jag till en ny funktion här på bloggen. Det är en tjänst från en websida som heter sitemeter och som håller lite koll på besöken på min lilla blogg. Varje vecka har jag ungefär drygt 180-200 unika besökar på sidan. Men det är ytterst sällan någon lämnar några kommentarer (det är väl bara lillasyster Helén och Michael Härensjö som sköter sig). Därför tycker jag att det är roligt att se var besökarna kommer ifrån. Bland de senaste 100 registrerade besöken finns Finland, Tyskland, Thailand, Usa (bl.a. Washington, Jacksonville, Houston), Brasilien, Kuwait och hela 18 besök som inte systemet klarade av att känna av var de kom ifrån. Plus naturligtvis en massa svenska läsare - 58 styck nämre bestämt. Av de hundra senaste. Skulle som sagt vara riktigt kul att veta lite mer om vilka som läser mina rader. Bara ett litet "Hej - jag heter ... och kommer från ... Jag hittade hit från sidan .... Vilken bra musiksmak du har... ASK kommer att gå upp i elitserien i år... Eller nått, vad vet jag?

Det skulle vara mycket roligare för mig att skriva om man hade ett mer "personligt" förhållande till mina läsare. Men tills vidare får man väl bara fantisera vidare. Då kan det ju vara vem som helst som läser...

1 kommentar:

Anonym sa...

Och nu, nästan 1 år senare, hittar jag hit. Coolt! :D En kommentar!