tisdag, juli 24, 2007

Dagens musikvideo

Fortsätter musiktipsen med en synthlåt. Men ja, ja, jag vet vad många av er säger - synth är ju inte bra! Och jag kommer att stånga mig blodig för att påstå motsatsen. Men begreppet synth som allmänheten kanske slänger sig med är ju så brett. Om ni lyssnade på Front 242s "Headhunter" som jag tipsade om härom dagen (det har ni väl gjort?) så är den stilmässigt långt ifrån dagens låt.
Med tanke på vädret blir dagens tips den passande "Rain" med Erasure. Gruppen som bildades 1985 av Depeche Mode-avhopparen och Yazoomedlemmen Vince Clark som annonserade efter sångare och hittade Andy Bell. Gruppen har varit riktigt långlivade och är fortfarande aktiv även om radiohitsen inte är lika många längre. Här ändå ett guldkorn. Lyssna och njut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå på dig Pelle!!
Kommer försöka att uppdatera så fort jag orkar, kul att du kikade in och skrev, och jag kommer nog komma upp och gästspela någon gång under hösten, så då vill det till att du är på hugget så du inte blir upplurad på läktarn.
Ha det gott

Stefan

Pelle Albertsson sa...

Tur för mig då att det inte är någon läktare i Töråshallen. Ha det så bra Stefan.