torsdag, juli 12, 2007

Biobesök

Som jag i tidigare inlägg varit inne på var det riktigt länge sedan jag var på bio. Så i tisdagskväll tog jag tag i den saken. Åkte upp till Jönköping efter jobbet och hittade till den nya filmstaden. Sju salonger och en hel del filmer. Jag hade som sagt tänkt mig att se Die Hard 4.0, men beslutade mig för att göra det till en "dagens dubbel". Första filmen vid 18:00 blev istääet Spider-man 3. Förr var Spindelmannen favoritserien jämte Bamse och Kalle Anka. Har sett de tidare 2 på DVD och tyckt de varit helt ok. Inte alltid seriehjältar klarar överföringen till film, men det tycker jag de har lyckats med Spider-man. 3an var väl också ok.

Sedan var det dags för Die Hard 4.0 vid 21. Ettan är ju en klassiker och tvåa var väl också helt ok. Trean har jag bara sett ett par gånger, men jag tycker den är den svagaste. Hur var fyran då? Jodå, helt ok. Men lite väl mycket effekter ibland. Bruce Willis lyckas slå ut en helikopter med att krascha en bil i en betongstolpe som då flyger up (bilen) och träffa helikoptern. Eller få en kille att trilla ur helikoptern genom att köra sönder en brandpost som sedan "sprutar" ur "the bad guy". För att nämna några. Den typiska "John McClainejargongen" från tidigare filmer innehåller lite färre svordomar. Enligt ryktet för att filmen ska få lägre censurnivå. Men till sist blir det ett Yippiekaye mother fucker. Till slut ett ok betyg och jag kan rekomendera den för er som gillar action och de tidigare filmerna.

När man sedan kom ut vid 23:15 var man ganska trött på att sitta stilla. Bara att åka hem och sova. Det var den dagen det....

Inga kommentarer: