onsdag, juli 18, 2007

Arbete för mat

Under tisdag förmiddag ringde Henrik och undrade vad jag gjorde. "Nä, inget speciellt" sa jag. "Kommer du upp hit så kan du få jobba ihop till en lunch" blev svaret. Så efter en stund så hängde jag på en stege, med en hink med målafärg i ena handen och en pensel i den andra. Det skulle nämligen målas på takets undersida. Den där biten som skjuter ut från husväggen. Vilket inte visade sig helt enkelt. Dels var det säkert inte målat på ett bra tag (70talet?), de ohyvlade brädorna var svåra att täcka med färg och dels var det svårt att sitta/stå på stegen och komma intill utan att spilla/komma ivägen själv. Så när jag var färdig och åkte där ifrån hade jag för första gången någonsin färgade slingor/toppar i håret. Känn på den du! Och ja - jag fick lunch - riktigt gott .

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker nog att slingorna passade dig. Vill du har fler är du välkommen till violvägen igen.