måndag, juli 24, 2006

Siste Mannen På Jorden?

Hej på er alla. Ny helg har passerat och en ny arbetsvecka har börjat. Men som jag syftar på med titlen så känns det nästan som om man vare själv om att jobba här i Anderstorp. Inte en bil möter man 06:40 när jag cyklar till jobbet (ja cyklar! Vädret är gott, motion är nyttigt och bensin är jäkligt dyrt. Hög tid att sänka skatten nu styrande sossar med utpressande stödpartier!!!). Lika tomt är det nästan på lunchen också även om man kanske kan se någon som orkat masa sig ut. För att spela minigolf, köpa en glass eller något annat sommrigt.

Till och med på parkeringen utanför lägenheten är det nästan tomt. Och inte bara vid mitt hus. Inte för att Anderstorp är världens mest livade ställe i vanliga fall, men så här års verkar det som alla har dragit till kusten.

Inte så att jag inte unnar er som är lediga er ledighet, - njut på bara, men det är en konstig känsla.

Och soundtracket till denna känsla skulle kunna vara "Ghost Town" av The Specials för det lite kusliga soundet. Men som den synthare jag är föredrar jag nog gruppen Siste Mannen På Jorden (med Eddie Bengtsson) eller S.P.O.C.K med "Last Man On Earth"

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena!

Koomer ihag hur odsligt det brukade vara pa storgata pa sommaren, som sagt det ar ju inte sa livligt i vanliga fall, men pa sommaren var det verkligen en spok stad. Haase har precis akt till China. Kolla in min bild pa haase dar nasan ligger ner! vem tycker du han ar lik???
michael