måndag, juli 03, 2006

Dagens mp3 - Scotch "Mirage"


Måndag, semester och solen skiner som f*n. Är helt enkelt på ett härligt humör. Letar i ipoden efter lite musik med sommarfeeling. Snubblar in på Italo Disco-spåret. Och bestämmer mig för att tipsa om Scotch och låten Mirage. Vet egentligen inte om låten är en sommarlåt. Vet dock att den släpptes under sommaren 1986. Den låg etta på P3s Trackslistan i juni och hängde med in som etta på sommartoppen. Refrängen är på italienska och går "Sta Sera La Luna Ci Trovera Fortuna" vilket visst ska betyda "I kväll kommer månen att ge oss tur" eller något - min italienska är obefintlig.

Faktum är att jag har sett Scotch live. Ja eller Scotch - jag vet i och för sig inte hur bandet var då det begav sig, men i Göteborg 2004 var det sångaren Vince Lancini (mannen i gula hängslen på bilderna) och två anonyma keyboardister. Kul var det iallafall. Hitsen från 80talet framförda av en "halvrund" medelålders gubbe i väst. Riktigt röj var det. Och även denna spelningen var mitt i sommaren så det styrkte bara Scotch som sommarmusik i mitt medvetande.

Inga kommentarer: