onsdag, juli 05, 2006

Ny VM semifinal idag

Jag känner trycket på mig efter mina tidigare feltippning. Dagens match Portugal - Frankrike. Hmmm - hucket som stucket som ett gammalt smålänskt (?) uttryck lyder. För er som inte känner igen detta kan man väl snarast översätta med - kan sluta hur som helst. Inget av lagen är något av mina favoriter. Frankrike har väl smugit fram som något av "dark horse" medans Portugal är laget som brukar stupa på vägen och den "gyllene generationen" med Figo & Co har aldrig vunnit något. Jag sätter dagens semesterpengar på att Frankrike vinner. Henry ger Frankrike ledningen i början av andra men Barthez fepplar in ett skott från Deco med 5 minuter kvar. I förlängningen avgör Frankrike med mål från Zidane innan Henry avgör matchen med 1 minut kvar med sitt andra och frankrikes tredje.

Vad sägs om det tipset - här gäller det att sticka ut hakan!!!

Inga kommentarer: