fredag, juli 18, 2008

Ugglavarning På Stan

Lämnade ett Anderstorp där regnet hängde i luften några minuter i 4. Skulle nämligen ner till Varberg över iallafall någon dag i helgen. Igårkväll bokade jag biljett till Magnus Ugglas spelning här i Varberg. Det blev lite svårare än beräknat dock. När jag bokade på Ticnet och hade fullbordat mitt köp och betalningen dragits från mitt konto kom det nämligen upp att jag inte kunde hämta biljetten hos mitt ATGombud som vanligtvis. Nä, denna skulle lösas ut hos Ticnets egna ombud. Och dessa var i Växjö, Borås, Halmstad, Falkenberg och något ställe till. Nu blir det ju inte någon jätteomväg till Varberg över Falkenberg, bara några mil och någon kvart eller något i tidsskillnad.

Så ikväll blir det sommarens första och kanske enda utomhuskonsert för Pelle. Uggla är väl kanske inte vad han har varit, men är ändå någon sorts favorit. Hoppas och tror att det blir bra. Jag läste någonstans att Stefan "Catch The Moon" Andersson skulle vara förband.

Inga kommentarer: