onsdag, juli 16, 2008

Jag - en musiknörd

Har fått lite feedback från ett par håll de senaste dagarna på min blogg och mitt musikskrivande. Bland annat från min Micro-kollega Lotta och senast idag från en ny läsare som heter Fredrik. Visst har det blivit mest synthmusik de senaste veckorna, men det finns mycket annad "onyttigt vetande" fastetsad i mig. Främst 80tal då detta var perioden jag växte upp och så där, men även decenierna innan och efter. Till och med mer "okreddig" musik som t.ex. melodifestival sitter där.

Sen är det väl synd att man inte kan anända sina kunskaper till lite mer nyttiga saker. Märkligt hur lätt sånt här fastnar, medans saker som skolarbetent t-ex- alltid fick kämpas in. Samtidigt som jag fortfarande kan mestadels av Depeche Modes texter ordagrant....

Förhoppningsvis kan jag tipsa någon om musik de inte hört tidigare. Oavsett om de vanligtvis inte lyssnar på sånt. För som jag brukar säga - en bra låt är en bra låt - oavsett hur den arrangeras och framförs!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det där om att en bra låt är en bra låt stämmer bra.. Som bidrag till onödigt vetande så kommer jag ihåg att det var Duke Ellington som myntade uttrycket "If it sounds good, it IS good"... :-)

Anonym sa...

Jag har också läst dina musiktips den senaste tiden, och prenumererar på din blogg via RSS. Jag har inte lyssnat på allt du har skrivit om, men eftersom att Depeche Mode, Welle: Erdball, Page och Spock är några av mina favoriter så vet jag att jag kan få många bra tips.