fredag, juli 04, 2008

Biobesök igårkväll

Igår hade affärerna i Varberg öppet längre. Torsdagarna brukar det vara lite "hålligång" inne stan så jag var ute och kollade lite. Blev inga direkta fynd dock...

Däremot passade jag på att gå på bio. Tror inte jag har varit på bio sedan förra sommarn. Alldeles för sällan. Nu blev det ett återbesök hos en gammal bekant - Indiana Jones. Den fjärde filmen har den smått jobbiga undertiteln Kristalldödskallarnas rike.

Var väl lite tveksam när jag hörde att de skulle göra en del till nu 19 år efter den senaste. Men efter att ha konstaterat att Harrison Ford ser gammal och sliten ut blir jag lite förvånad över att jag tycker att det faktiskt funkar. Indys tid har också hoppat fram sådär 20 år och är nu inne i 50talet och nazisterna har fått lämna plats för ryssarna som "the bad guys". En hel del av scenerna känns lite överdrivna, men så var det ju faktiskt även i de gamla filmerna. Ett par av gestalterna från de förra filmerna finns inte med (bland annat Sean Connery som Indys pappa), men trots detta får han med familjen. Mer säger jag inte...

Totalt sett tycker jag faktiskt filmen var bra och man får vad man hade förväntat sig.

Inga kommentarer: