söndag, september 30, 2007

Vinst idag

Hade namnsdag i fredags (gissa vad jag heter i tredjenamn). Pappa, som har samma namnsdag, och jag fick två tianlotter var av syster Helén. Vi skrapade och vann bägge två. Pappa fick en ny lott och jag fyra eftersom jag vann 2 gånger 20 kronor. Vi stannade i rosakiosken och hämta fem nya lotter. Pappa, som var ute och handlade, fick välja först. Mina fyra lotter hamnade i plånboken där de blev liggande till idag. Mamma hade nämligen också handlat varsin presentlott till oss och det blev nya lotter där med. Idag hade de bytt ut dem och vi vann två nya trisslotter. Då kom jag på mina 4 tianlotter. Och skrapade fram - 500 kronor! Tacksamt tillskott i plånboken. Tack så mycket Helén!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att du skulle ha sån tur.... JAg har nog aldrig själv vunnit så mycket på en lott....
/ Kul att den blev lyckad namnsdagspresenten. / Helen