lördag, september 22, 2007

Pelles ABC

Satt och fyllde i min profil i spelartruppen 07/08 på ASKs hemsida härom dagen (titta gärna på länken - nytt fint foto!!!)

Där har vi en avdelning där man ska skriva något om varje bokstav. Jag tänkte bjuda på lite bra musik och förstökte hitta några artister på varje bokstav. Nu när jag blev färdig visar det sig att detta inte presenterades på sidan. Så jag tänkte lägga ut den här. Läs och njut. Kan du en låt av samtliga grupper kan du höra av dig. Då är nu nästa lika bra som jag ;-)

A Alphaville, Apoptygma Berzerk och And One
B B.W.O. och Bronski Beat
C Camouflage, Children Within och Covenant
D Depeche Mode, DAF och Devo
E Erasure, Elegant Machinery och Eurythmics
F Front 242, Fad Gadget och Fancy
G David Gahan och Martin Gore
H Human League och Hype
I Icon of coil, In strict confidence och Iris
J Joy Division, Howard Jones och Jean Michael Jarre
K Kraftwerk, KieTheVez och The Knife
L Lustans Lakejer, Laserdance och Lowe
M Mr Jones machine, Men Without Hats och Mesh
N Nitzer Ebb, Nasa och New order
O O.M.D.
P Page, Pet Shop Boys
Q
R Recoil, Rammstein och Röyksopp
S Sista mannen på jorden, S.P.O.C.K och Saft
T The Twins, Toy och Tyskarna från Lund
U Universal poplab, Univaque och Ultravox
V VNV Nation, Visage
W Welle Erdball, Wolfsheim och Wave in head
X X marks the pedwalk, XL
Y Yazoo och Yello
Z Zeigeist

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, allt det har vi hört ;-)