torsdag, september 20, 2007

Hårda tag i fotbollen

har ju varit med ett par tre gånger på söndagsfotbollen i töråshallen. Under de två åren (är det väl?) vi har hållt på brukar det emellanåt bli ganska hårt spel. Regler håller i inte så noga på, men det brukar ändå ligga på en lagom nivå. Jag har inga större problem med att det är tuffa tag och brukar ha inställningen att inte gå hem och ha fått fler smällar än jag gett. Därmed inte sagt att jag brukar ge den första. Jag vet inte om det är något jag har med mig från min handbollstid. Däremot har det aldrig varit några riktiga "tjuvsmällar" - halvfula saker som inte är jysta. Det tycker jag det har varit nu efter semestern. Började förförra gången då jag blev tacklad/slängd med ryggen in i väggen så jag tappade luften. Fick också en spark över smalbenet som dock var mer av "sammanspark" men denna blev den som kändes längst. Har fortfarande svullet ben med blåmärke. Inte riktigt normalt va? Helgen som gick flöt det väl bra tills det var 10 minuter kvar. Med bollen, vänd mot mål cirka 10 meter från mål fick jag en stämpling med hela sulan över hälen och nederdelen av vaden. Såg den aldrig komma bakifrån. Så med ännu mera svullen och stukad fot linkade jag ut. Så nu får det npg bli uppehåll ett ta. Går ju inte att gå dit småskadad och få ännu fler skador än man kom med. Visst tycker jag det är roligt att träffas och röra lite på kroppaskrället, men inte till priset att bli nertryckt och skadas!

Inga kommentarer: