torsdag, september 20, 2007

Musiksläpp

Just nu tycker jag det verkar som om det kommer en hel del ny musik. I går släppte BWO sitt nya album "Fabricator". Jag har gillat dem sedan starten. Säga vad man vill om Alexander Bard (och det är det många som gör) men jag tycker han är ett underskattat låtsnickrarsnille.

Sedan har ju Kents nya singel "Ingenting" kommit. Tycker den är riktigt bra. På något vis lite mer elektronisk än deras typiska sound.

Dessutom har radio börjat köra Magnus Ugglas nya singel "Pärlor för svin". Har ju faktiskt gillat Uggla under ett antal år. Ibland mer på gamla meriter är det nya. Vet inte riktigt vad jag tycker om den nya, men den växer för varje lyssning.

Sedan kommer ju de sista remastrade nyutgåvorna i Depeche Mode katalogen snart. "Ultra" och "Exicter" ska släppas i början av oktober. Ultra hade sina stunder men satte sig inte lika snabbt som de tidigare skivorna. Och Exiter måste vara en av min minst gillade DMskivor. Alldeles för mycket lugna låtar och inga direkta hits. Ja, förutom "Dream on" och "I feel loved" då möjligen.

Inga kommentarer: