måndag, september 10, 2007

Hård fotboll

Under söndagskvällen var det åter dags för en timmes fotboll i Töråshallen. Den här veckan gjorde "utvandrade" Stefan Hedenfeldt ett gästspel. Han hade på förhand sagt att han skulle välta mig tre gånger. Så handsken var kastat...

En gång lyckades han och någon annan knuffa undan mig från bollen och målet och fuskade sig alltså till ett mål. Senare fick jag en spark rakt över smalbenet. Inte från Stefan men ändå. Gjorde ont men försökte jogga bort smärta. Såg bulan växa framför mina ögon. Jag lovade dock att inte gå hem och ha fått mer smällar än jag gett. Men det var först sista kvarten jag fick en riktigt smäll. Eftersom det var dålig luft i hallen hade dörrarna nere i hörnen öppnats. Jag jagade efter bollen och fick med halvmetern kvar till väggen en knuff i ryggen så jag åkte in i dörrkaret med ryggen före (talar inte om vem som gjorde det - vill ju inte vara gnällig!). Tappade luften och fick hyfsat ont i sidan. Vilket tände mig så jag fick in flera proppar och tacklingar de sista minutrarna. Gick på ren adrenalin och hämnd!!! ;-)

Det var svårare att komma ur sängen idag - riktigt stelt i ryggen! Får se om man vågar vara med nästa vecka - det kanske trissas upp! Vi kanske inte har ambulanspersonal på plats arje gång.

Inga kommentarer: