onsdag, september 05, 2007

TVhösten är här

Redan förra veckan var det nämre nollgradigt vissa morgonar. Ingen hit när man kom ut i t-shirt och skulle till jobbet och höll på att förfrysa på vägen till bilen. Att behöva ta fram jackan redan i början av september .... inte roligt.

Det här veckan verkar hösten ha kommit på riktigt. Nu har nämligen de nya programen i TV premiär. Igår började Idol på fyran. Jag missade programmet igår, trots att jag nästan tycker att de här första avsnitten med auditions är roligast. Att se alla dessa människorna utan minsta självkritik eller självinstikt stenhårt tro att de kan sjunga och tro att de ska bli nästa stjärna bara för att få ett utbrott på juryn.

Ikväll har Heros premiär, ett program som jag har tänkt se. Människor med superkrafter, men utan superhjältekläder. Ska visst ha gått jättebra utomlands och fått bra kritik i förhand. Jag gillar ju superhjältar. När jag var mindre var favoriterna från Marvel (Spindelmannnen, Hulken, Fantastiska fyran, X-men) snarare än DCcomics (Stålmannen och Läderlappen), men alla var riktiga seriehjältar i tajts, mask eller slängkappa. Ska som sagt bli spännande att se om Heros lever upp till förhandssnacket.

Inga kommentarer: