söndag, augusti 26, 2007

Gamla klasskompisar

Har på en veckas tid träffat ett par före detta klasskompisar som jag inte har pratat med på flera år. I eftermiddag var jag uppe hos Kalle Björkman och tittade på en halvlek handbollslandskamp och lånade ut mitt playstation och Buzz. Då tittade även Jocke Karlsson förbi. Han har visst hjälpt kalle med hemelektoniken i hans lägenhet, monterat TV, installerat modem osv. Vet inte när jag träffade och pratade med Jocke senast, men det är inte många gånger sedan högstadiet.

Förra helgen var jag uppe i Gnosjö för att lämna tillbaka en av bussarna vi hade haft till träningslägret i Kungsbacka. Då dök det upp en annan buss som Fridén sa att jag skulle titta in i. Det tog flera sekunder att inse att det var en gammal handbollsspelande gymnasiepolare som var i den. Mattias Spångberg hade nämligen lagt till med ett skägg. Inget stort tomteskägg men ändå. Tror inte jag träffat Mattias sedan studenten. Han har ju flyttat till Gnosjö och på något sätt "gift in sig" i Sven Karlssonföretaget.

Det är när man träffa såna här gamla bekanta som man skulle vilja dra ihop klassfester. Men just nu vet jag inte om jag har tiden eller orken att dra ihop folk. Men om någon annan skulle läsa detta och vill hjälpa till får ni gärna höra av er.

Inga kommentarer: