söndag, augusti 26, 2007

Dans i ladugården

Som jag skrev igår var jag på DJ-uppdrag igår. Halvvägs ut till Bolmen på pappas föräldrahem i Enet var det dans i ladugården. Tidigare i veckan var det 85 anmälningar men det hade blivit knappt hundratalet gäster när det var dags för festen igår.

Jag hade riggat upp högtalare och kablar redan i fredags så det var bara att plugga in och börja spela igårkväll. Sådana här tillställningar är kanske bland de svåraste tycker jag. Dels för att åldrarna är så spridda. Igår tror jag det gick från de som knappt hade börjat skolan till runt 70 eller något på de älsta. Och sedan är ju smaken inte den samma på de i samma åldersgrupp heller. Så det blev ganska splittrar - från Ola och Måns till Vikingarna och Sven-Ingvars. Elvis till Velvet. På vägen däremellan blev det en hel del hits från 60talet och framåt. Det jag så här i efterhand ångrar är att jag inte lyckades smyga in mer 80tal och synth. Blev bara Depeche Modes "Just can´t get enough", Erasures "Love to hate you" och Human Leagues "Don´t you want med" på synthkontot. Men men, ibland får man ju "sälja sig" och tänka mindre på sin egen smak och mer på att vara en "crowdpleaser".

Kände inte igen så många. Visst var det en hel del släktingar som man ju kände igen. Sedan var det ju ansikten man sett på tidigare års fester, en arbetskollega (hej Mikael!) och en till 74:a som gick i en parallelklass på högstadiet. Men förutom släkten inga jag känner och pratade speciellt med. På det hela taget var det väl dock en trevlig kväll. Fick många komplimanger och till och med stående ovationer på slutet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan svejsan !
JA det viktigaste som dj är väl att underhålla publiken ochs e till att dom har kul inte att spela det man själv tycker är bäst ? Det är då dom gillar dig som dj.....
HA det kramis Lillan