torsdag, februari 01, 2007

Lyssna på musik och bli gay?

Läste häromdagen på aftonbladets hemsida en artikel om kristna sekten Love Gods Way. De varnar sina anhängar för musik. Och det är inte som på goda svenska 80talet där Sivert Öholm varnade för hårdrock som var skadlig och djävulsdyrkande. Nä, dessa armerikaner hävdar att: "One of the most dangerous ways homosexuality invades family life is through popular music. Parents should keep careful watch over their children's listening habits, especially in this Internet Age of MP3 piracy.". Wow Vad sägs om den salvan!!! Jag menar, som synthanhängare är det ju inte någon nyhet att många av mina gamla idoler inte varit straighta. Och det har jag absolut ingenting emot. Jag menar, oavsett vad du lyssnar på är det ju inte deras sexuallitet du lyssnar på. Eller?

Det finns som sagt flera väntade namn på listan: Erasure, Pet Shop Boys, Frankie Goes To Hollywood, Scissor Sisters, Elton John, George Michael och så vidare.

Hittar även mitt kära Depeche Mode på listan. Martin har ju skrivit mycket om kärlek och sex men homo?

Men ännu konstigare är flera andra grupper: Vad sägs om Nirvana, Metallica, Marilyn Manson, Frank Sinatra, Rolling Stones, Motorhead för att bara nämna några. Jag har inte superkoll på dessa artister, deras sexuallitet och låtar men de är inte de första jag tänkter på när nån säger bögmusik.

Det mest märkliga är väl ändå hur folk kan sprida och stå för sådanahär fördommar 2007. Men det är väl inte så mycket annat att vänta av amerikanska kristna sektliknande grupper. Det var ju trots allt de som såg till att George Bush fick fortsätta som president.

Nä, stäng in er i isolerade rum och släng TVn och radion och datorn så ni inte riskerar att bli "drabbade" av sån här hemsk musik. (Observera Stark ironi).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, synth är så bra! Lyssnar mest på syntpop från 80s men även annan 80s music.

Anonym sa...

Ja du är den största Gay på den här planeten