söndag, februari 04, 2007

Förhandstipsen gick in

Jaha, så var då första deltävlingen av melodifestivalen avklarad. Helt i linje med förhandstipsen gick Anna Book och Tommy Nilsson till final. Och som jag var inne på redan igår fick Andreas Lundstedt det svårt att ta sig vidare. Har lite svårt att placera hans låt. Någonstans tycker jag att den påminner lite om Justin Timberlake.

Snyggast igår var ju Elin Lanto som gick vidare till andra chansen. Lite "Madonna möter Cabare". (Bilden till höger är länkad från aftonbladet). Och låten var väl ihop med Lundstedt det "modernaste" igår. Elins låt hade ju dessutom en refräng.

Inte lika fint väder som igår så idag blir det nog ingen promenad. Idag blir det istället handboll på tv. VMfinal och match om tredje pris. Efter det blir det väl en timmes fotboll i töråshallen innan även denna helgen är avklarad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elin var nog bäst igår, fast låttexten var en Abba-kopia,hon hade Britney spears-röst & kläder var nästan en exakt kopia av Madonna.

Anonym sa...

Hallå !
Har hört många goda kommentarer om hur duktig du är på att skriva. Du funderar inte på att söka jobb där du får använda dina talanger.... ?
kram Helen och Tilde

Pelle Albertsson sa...

Jobb för att använda mina talanger? Menar du att jag inte har några talanger för mitt jobb på Micro ;-)

Men nä, jag skulle aldrig komma in på någon journalistutbildning. Jag är su som du vet för dålig som pluggis och där krävs HÖÖÖGA betyg!