måndag, juni 16, 2008

Semestern är här

Idag är det alltså första dagen på semestern. Förra veckan var föredetta grannarna Helena och Mattias på mig och frågade när jag skulle ha semester. De ville veta när regnet skulle komma. "Hahaha - i år kommer det att vara sol på min semester" sa jag. Tycker det har varit regn så länge jag kan minnas när jag varit ledig. Och mycket riktigt senaste veckan har det blivit lite kallare och en och annan regnskur har fallit. Och under helgen som gick var det flera skurar. Och även nu på förmiddagen :-(

Har till och med hört åskknallar idag och igår! Hoppas det går över. Jag har iallafall hunnit läsa ut sista delen av Sieg Larssons Milleniumserie -Luftslottet som sprängdes. Synd att han hann gå och dö innan det kom fler böcker, jag tycker att de var riktigt bra. Idag blir det nog till att gå och fixa en ny semesterpocket.

Inga kommentarer: