måndag, juni 16, 2008

Go-Cart och semesterfest

I fredags hade det blivit sista arbetsdagen innan semestern. För mig och Magnus i alla fall. Stefan jobbar en vecka till och Lennart, Anders och Erling får vänta tills vi kommer tillbaka innan de får ledigt. För att fira detta hade vi bokat in ett Go-cartrace. Tycker det gick riktigt bra. Träningsvarven flöt på bra - höll bra och jämn hastighet och körde säkert. Tidsträningen flöt på lika bra den. Kom tvåa några tiondelar bakom Magnus och fick alltså start tvåa. Andra startrutan är mitt emellan ettan (som har innespår) och trean. Fick en halvtaskig start och kom iväg trea, men det var tajt och jämt. Första varvet var det lite dueller mellan mig, Erling och Marina tror jag. Men när jag fick läge gick jag upp på andraplatsen igen som jag höll ganska ospännande hela vägen i mål. Hade varken chansen att komma ikapp Magnus eller riskerade att tappa till Marina. Erling som brukar vara med i toppen var ute i gräset och gjorde bort sig och kom sist! ;-)

Sedan samlades vi nere på jobbet och grillade lite. Fläskfilé på grillen, potatissallad, sallad, vin och öl. Lite obligatorisk skitgubbe på det och en whiskey till kaffet innan det blev dags att ta kvällen.

Inga kommentarer: