fredag, september 22, 2006

Dagens musiktips

Det var ett bra tag sedan jag tipsade om lite musik. Märkligt, det var det jag hade tänkt att majoriteten av den här bloggen skulle handla om. Dags att ta sig i kragen med andra ord.

Idag är det ju fredag (i några timmar till) och fredag är fest. Dagens tips blir The Cure och "Friday I´m in love". Britterska Cure brukar beskrivas som ganska buttra och svårmodiga, men den här låten från 92 får mig alltid på gott humör. Karismatiske sångaren Robert Smith med sitt svarta hår och sminkade ansikte har lett bandet sedan 1979. Har ni inte redan koll på bandet föreslår jag att ni kollar upp dem genast.

2 kommentarer:

Michael sa...

Haller med dig pelle, jag bli oxa pa gott humor nar jag hor den har laten! saknar nar du, jag och stefan hoppade in i bilen och korde till haase i goteborg, gick pa romonight, plasticity, electropolis m.m.

Michael sa...

Over en vecka sedan forra uppdateringen du satta fart! :)