tisdag, oktober 24, 2006

Uppdatering från senaste veckan

Hoppsan, här har det visst gått en vecka utan några uppdateringar. Händer ingenting i mitt liv?

Jodå, det snurrar på ganska bra vill jag påstå. Just senaste veckan skulle jag beskriva som jobb, handboll och lite vila mellan varven.

På jobbet är det faktiskt fullt upp. I dessa tider då våra butiker inventerar så upptäcks det att av någon anledning fanns inte allt hemma som borde ha funnits där i hyllorna. Vilket resulterar i större beställningar till oss. Dessatar givetvis längre tid att plocka och packa och ger på sikt också större och fler inleveranser till oss. Sedan har vi börjat direktleverera en handfull svenska leverantörer som tidigare gick direkt från leverantör till butik. Mer båda att in- och utleverera alltså. Så gott som dagligen. Och så till sist, vi ska ju inventera hela lagret också. Tack och lov sker detta etappvis så vi behöver inte stänga under flera dagar. Men det ska ju klämmas in i schemat och göra också...

Och sen är det ju handboll också. Utöver mina träningar i veckan så arrangerade vi i helgen en grupp i J-SMslutspelet. Och Pelle tjänstgjorde givetvis som speaker och DJ. 4 timmar på lördagen och 10 timmar på söndagen och vipps var den helgen borta. Hur resultatet blev? Tja en förlust i första matchen sabbade chanserna att gå vidare. Det hängde till sist "bara" på målskillnaden men det räckte tyvärr.

Den här veckan ska jag försöka prioritera mig själv och min lägenhet lite mer. Måste både tvätta och städa som det inte blev nått med förra veckan. Sedan är det ju både handbollsträningar, hemmamatch (på torsdag - kom och stötta oss!!!) och premiär för vårt andelslotteri på fredag. Blir nog både lite äta och ett par öl...

Tror dessutom att jag håller på att bli förkyld. Och det vet ju alla hur dåliga vi killar blir då. :-(

Inga kommentarer: