söndag, oktober 29, 2006

Freestyle

Brukar få lite kommentarer om mina musikval. Plingplong, konstiga och olysningsbara är några av omdömena. Självklart håller jag inte med, man kan ju inte förvänta sig att alla ska ha lika bra omdömme som jag...



Om det beror på detta eller inte vet jag inte men dagens musiktips blir ett mer "mainstream" tips. Nämligen gamla hederliga svenska 80talarna Freestyle. Från mitten av 80talet blev ju gruppen och namnet halverat till Style när Gigi Hamilton, Christer Sandelin och Tommy Ekman fortsatte på egen hand. mer elektronisk och mestadels på engelska hade de en del hits på trackslistan. Var på en nostalgikväll i Gisleparken i vintras. Kul att se och höra de "gamla" hjältarna köra samma stjärnmanér och posér 20 år senare.



Har dessutom fått höra på omvägar att en gammal klasskamrat tyckte att jag var lik Christer Sandelin. Vet inte riktigt om alla håller med om detta. Måste ha varit under min kontaktlinser-period. Dessutom vet jag att Mr Sandelin var ett Depeche Mode-fan precis som jag...
God smak med andra ord!

Dagens musik video blir den gamla dängan Ögon som glittrar i en uppdaterad version från 98.





Inga kommentarer: