fredag, april 25, 2008

Uggla

TVkvällen fortsatte med Magnus Uggla och programet "Var Fan Är Mitt Band". Av någon anledning gillar jag Uggla. Någonstans har han den här rebellimagen. Trots att han är 53 år. Minns att jag såg honom i någon konsert på 90talet. Tror det kan ha varit något Rocktåg. På scenen kändes han som en tvärhand hög, långt krulligt hår, rayban brillor på trots att det var mörkt ute och denna lite översittar 08-dialekt. Riktigt obetaltbart. Men någonstans har den här rebelllooken gått vilse. För inget som han gjort de senaste 25 åren har väl varit särskilt upproriskt. Mer eller mindre samma musikaliska stil. Kanske en och annan text som "retsticka" men annat?

Nu vet jag inte hur mycket som är spelat och vad som är "äkta" i programet, men han verkar ha en skön stil. I ett av programmen skulle de omgås med en musiker och var och bowlade. Den förhoppningsfulle musiken kommenterar något och avslutar med Mange. Uggla vänder sig om och säger tyckigt tvekande: "Hörde jag Mange?" Tilltalar du mig, stjärnan, med Mange. Hahaha obetalbart. Nästan lika klassiskt som replikerna i "G-Filmen" - Det skulle du ha tänkt på liiitee tidigareee.

Inga kommentarer: