fredag, april 18, 2008

Datorstrul

Så har det gått ett par dagar och jag har inte skapat några inlägg. Stor del till det på grund av datorstrul. Min börbara dator har varit ganska pålitlig under de åren jag har haft den. Visst har den kännts tröttare och segare på sistonde men den har fungerat. Jag har inte haft någon windowsinloggning utan den har gått direkt in i windows från starten, men nu härom dagen när jag startade upp datorn kom det upp att jag skulle ange lösenord för att överhuvudtaget komma igång. Vet inte om det var något virus, trojan eller något annat som spökat, men det blev totalstopp. Inte lätt att hitta på något lösen som skulle funka. Finns ju ett antal kombinationer!!!

Efter lite experthjälp från ex-grannen Mattias som dock inte hjälpte blev det till att installera om Windows XP. Efter en massa uppdateringar och sökande med virusprogram verkar det funka!

Inga kommentarer: