fredag, november 23, 2007

Musiktips A Flock Of Seagulls

Det var ett bra tag sedan jag tipsade om lite musik nu. Så det får vi väl råda bot på hä och nu. Dagens tips kom till mig när jag gick in i omklädningsrummet efter träningen. I vanliga fall brukar spelarna spela sina samlingar av rock, r´n´b, hip hop och annat. Men när jag klev genom dörren hörde jag något som jag faktiskt kände igen - bandet A Flock Of Seagulls med låten "I Ran". Blev smått chockad och hävde ur mig ett "Oh - I ran. A flock of Seagulls från 1982." Varpå jag fick ett skratt och kommentaren "Till och med året kan han". Låten var visst med på någon samling med One Hits Wonders någon hade hittat.

Och visst känner jag igen låten. Bandet är väl kanske minst lika kända för sina frisyrer som för musiken. Och parodieras i bland annat Vänner där Chandler och Ross har liknade frillor under sina collageår.

I Ran blev väl den största hitten för detta Liverpoolband, men det gjorde även låten (It´s not me) Talking som svenska Sista Mannen På Jorden (SMPJ) gjorde en svensk cover "Pratar" på.


Nåväl - här har ni videon på I Ran. Njut och dra på 80talskavajen och snurra igång spegelbollen.

Inga kommentarer: