onsdag, november 21, 2007

DJ Pelle på 40årsfest

I lördags var jag på 40årsfest. Jag jobbade som DJ ute i Draftinge mellan Bredaryd och Västboås. I somras när jag spelade på Enets "logfest" kom Stefan Eriksson fram och undrade om jag kunde ställa upp på hans kommande 40årsfest. Och nu var det alltså dags.

Totalt var det knappt 40talet gäster varav jag kände... knappt några alls. Farbror Lars och faster Marianne var där och några till som har synts på Enetsfesterna. Men de andra var också trevliga...

Kände faktiskt igen de andra i personalen också - Mikael "tvilling" Andersson och hans tjej var nämligen serveringspersonal och hade fixat med maten.

Framåt tiotiden var ätandet slut och det var dags för musiken. Och den höll på länge. De sista var som värsta duracellkaninerna och ville aldrig ta kvällen. Måste bero på min braiga musik. Framåt halv tre drog jag igång de sista avslutande två balladerna och framåt tretiden var jag hemma...

Ännu en succespelning är över. Känner mig nästa som en rockstjärna när man står och spelar och har ett helt dansgolv framför sig som röjer på! ;-)

Och ja, det blev ett par synthlåtar också. Även om det "bara" blev klassikerna från 1981 Human Leagues "Don´t you want me" och Depeche Modes "Just Can´t Get Enough".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du känner dig som en rockstjärna fast du inte spelar live. Kul att du får hålla på med något du gillar.... och även får betalt för det...
mvh Helen

Anonym sa...

Kul att se bilderna Pär.
Grattis på födelsedagen imorgon
Pär! Hälsningar Enet.