onsdag, juni 20, 2007

Pelle - bedragaren?

Fick telefon igår på jobbet. "Det är till dig Pelle - det är polisen". Visst sa jag. Brukar ju själv skämta och säga att det är allt från tandläkaren till tipstjänst när det är någon annan som får telefon. Döm av min förvåning då det då visar sig vara en polis i andra änden när jag tar telefonen. Nämre bestämt från bedrägeriavdelningen i Uppsala. Äuhm - jag som aldrig gör något olagligt och särskilt inte några ekonomiska lurendrejerier. Det visar sig att det var någon i Uppsala som hade anmält att deras kontokort hade debiterats vid en beställning från Micros hemsida. Polisen hade pratat med butiken i Uppsala och kändis som man är hade de hänvisat vidare till mig. Det var ganska skönt att kunna bolla vidare samtalet eftersom jag inte har någonting med vår webhandel att göra och inte kunde hjälpa till. Men visst blir man lite paff innan det klarnade vad som hade hänt...

Inga kommentarer: