torsdag, juni 28, 2007

Morfar & Mormor firar diamantbröllop

Idag har jag varit på fest och firat en stor dag. Morfar Gustaf och mormor Ingrid firade nämligen att de idag den 28 juni 2007 har varit gifta i 60 år. Under dessa 60 år har de fått vara med om mycket. Mest kanske de tre döttrarna Gunilla, Anita och Britt har betytt. De har fått sju barnbarn och har vid det här laget ett antal barnbarnsbarn. Alla har vi bidragit till att utöka den stora Långarydssläkten.

Tänka sig - att ha varit gifta i 60 år. Långt ifrån alla som får vara med och fira nått sånt och ännu färre som kan skryta med att ha gjort själva bedriften med att ha varit gifta under 6 hela decenium. Om jag själv skulle gifta mig innan jag fyller år nästa gång (högst otroligt!!!) skulle jag behöva fylla 93 innan jag får uppleva detta (ännu mera otroligt att man klarar detta!!!).

Stor grattis till både mormor & morfar och jag önskar dem flera lyckliga år tillsammans!

Inga kommentarer: