söndag, maj 20, 2007

Skolkataloger

Satt och bläddrade igenom gamla tidningar och annart jag hittade i en gömma häromdagen. Som den samlare jag är hittade jag samtliga gamla skolkataloger - från klass 7 i Åsenskolan till avslutningsklasserna med studentmössa på Gärdesskolan våren 1994. Måste säga att det var ganska roligt att bläddra igenom de gamla klassfotona. Med skräckblandad förtjusning kan man ju inte annat att säga att man växte upp under dessa åren och det syns utveckling från år till år. Det är roligt att se hur de gamla frisyrerna och modet skiftar. Jag skulle väl inte påstå att jag låg särskilt långt framme på något av de fronterna men det blev väl iallafall bättre med åren. Kul att se hur man satt med benen i kors längst fram i sjuan. Minst i klassen sitter jag ihop med Jocke Karlsson och tjejerna Jenny Toresson, Annelie Dravnieks och Anna Sjöland. På kortet från trean i gymnasiet är jag åter på främsta raden. Men jag har iallafall växt till mig lite och sitter i rad med de flesta av de andra killarna i klassen. Utseendemössigt ett par steg framåt och glasögonen har fått ge plats åt linserna. Kanske ska fundera på att skaffa linser igen?

Slås samtidigt av hur många av de gamla klasskamraterna man aldrig ser nu för tiden. Visst, jag vet att en hel del har flyttat ut och att vi inte är så många som finns kvar på "hemmaplan". Men det skulle vara roligt att samla ihop klassen någon gång. Är det nån av er som läser detta och som håller med - hör gärna av er. Jag finns i telefonkatalogen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker att du passar bäst i glasögon brorsan.
Från en syster utan glasögon

Anonym sa...

var kan man hitta gamla klass foton över nätet nån som vet får gärna maila till us@live.se taksam för svar.

Anonym sa...

var kan man hitta gamla klass foton över nätet nån som vet får gärna maila till us@live.se taksam för svar. förutom stayfriends.com
us@live.se yack