onsdag, maj 30, 2007

Hemliga bidragsgivare

Idag har det varit snack om att moderatrerna har fått miljoner i "hemligt" bidrag inför valkampanjen förra året. Socialdemokraterna är snabbt framme och kräver att sådana donationer ska vara offfentliga.

Själv skulle jag vilja veta hur mycket L-O och mitt fackförbund Handels bidrar till socaildemokraternas kampanjer. Att jag som fackansluten genom mitt arbete ska "tvångsmatas" med propagande i diverse utskick som talar om hur jag ska rösta bara för att jag jobbar just där jag gör. Och hur mycket av medlemspengarna pröjsas in i sossarnas kampanj? Finns det någon offfentlig siffra på detta? Och kan inte dessa pengar användas för medlemarna på bättre sätt? Jag bara undrar....


Skulle någon vilja lämna bidrag till mig lovar jag att ni ska få vara hemliga...

Inga kommentarer: