söndag, mars 23, 2008

Melodifestivalen är slut

Under ett bra tag nu har varit dåligt med ny musik för min egen del. Inga direkt nya köp, tips om nytt bra eller konsertbesök. Under den senaste dryga månaden har ju melodifestivalen totaldominerat media. Själv gillade jag BWO och deras "Lay your love on me" bäst. Det blev ett par telefonröster. Men nästan som väntat blev det mer "mainstream" Charlotte Perrelli (eller är det Pirelli - ett av dem är bildäck tror jag) som tog hem det. BWO slutade trea.

Nu ska Marina, Alexander och Martin ge ut en samlingscd. Och oavsett vad man tycker om dem (och det finns det de som gör - jag vet) får man ge dem credit för att hits har de producerat. Från det att jag såg dem första gången på SAMA våren 2004 har man släppt 17 singlar från den första Living in a fantasy till nya Lay your love on me. Inte dåligt. Återstår att se vem som klarar sig bäst internationellt - Charlotte eller BWO. Jag vet var jag sätter mina pengar.

Inga kommentarer: