söndag, oktober 07, 2007

Lång lördag i hallen

Lördagen började med frukost redan klockan 9. Visst redan och redan, men jag brukar gilla att ta det lite lugnare på helgerna om jag inte har något inplanerat. Vid kvart över 10 stämplade jag in för lördagens pass i sporthallen. Vi hade flyttat fredagens träning till lördagsförmiddagen. En och en halv timmes nötande för att förbereda oss på söndagens möte mot IFK Ystad. Därefter var det match för damlaget och b-laget och jag hade lovat att hjälpa till med musik och som speaker. Det blev vinst för damerna och oavgjort för b-laget. Övrig idrott fick jag följa från internet. IFK Göteborg har fortsatt guldläge efter 0-2 borta mot Malmö. Tyvärr fick Färjestad säsongens första förlust mot Luleå. Och på något konstigt vis ligger HV före trots fler förluster. Ja, just det - de har spelat fler matcher. (Ja, Hedenfeldt jag såg dit SMS när jag kom hem från sporthallen). Han precis in på hemköp innan de stängde. Sedan blev det lite matlagning och en kall öl innan det blev sängen.

Idag blir det sporthallen efter lunch och fram till 18tiden. IFK Ystad, nerflyttade från elitserien, står för motståndet. Kom upp och titta på matchen - det är gratis entré.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kom jag upp för att stödja ask igår men tyvärr gjorde inte mitt besök så stor nytta...../ syster Yster