lördag, oktober 06, 2007

BWO i Gisleparken

Igår hade komunens (subventionerade?) nöjescenter Gisleparken höstpremiär. Gästande artister var BWO som hade smygpremiär på deras turné. Jag och Janne Wadell hade tidigare i veckan pratat om att åka ner en stund. Ingen av oss var direkt partysugna så det fick bara bli en "åka ner och titta och lyssna" utflykt. Jag körde dessutom så det var en riktigt lugn kväll på det viset. Och låt oss slå fast direkt - fredagskvällarna är inte det ideala att gå ut på. Man (i alla fall jag) är trött efter arbetsveckan och inte riktigt upplagd för att ut och röja. Och det verkade tyvärr som om de flesta hade resonerat så här. Har aldrig varit i Gisleparken då det varit färre folk ute. Och jag köper inte att det skulle bero på BWO. Få (ingen?) svensk artist har släppt så många singelhits de sista åren som körs konstant på radion. Tror inte att jag kände igen fler människor till utseendet än att det gick att räkna dem på ena handens fingrar. Det visade sig dock vara ett gäng tyska (tror jag) från någon fanclub som hade tagit sig upp för helgens konserter. Undra var de tyckte om Gisleparken? ;-)

Hur var musiken då? Jodå riktigt bra. De har som sagt många "hits" att välja bland, men majoriteten av låtarna var från nya cdn Fabricator. Som är rätt bra, missförstå mig inte, men ibland kändes det som om det blev en eller två nya och lugna låtar för mycket. Det blev till exempel inga låtar från första cdn t.ex. "Conquering America", "16 tones of hardware" eller "Voodoo magic". Men som sagt - bra var det i alla fall. Men tack vare att det var så få personer i publiken fick man ju ingen riktig lust att röja loss.

Alexander Bard i shorts och sandaler som vanligt, Martin Rosinski sjöng och poserade lika bra som vanligt och Marina Schiptjenko lika snygg och cool som vanligt. Fingrarna dansade på keyboarden. Funderade på att ha en Page-Tshirt på mig, men hittade ingen som var någorlunda snygg - alla var så urtvättade!

Inga kommentarer: