lördag, april 28, 2007

Romonight är över

Igår gick en epok i graven. Synth- och New Romanticklubben RomoNight la ner versamheten efter 11 år. Det var med dubbelt vemod fredagskvällen tillbringades i Anderstorp. Dubbelt med tanke på att de andra i gänget inte kunde hänga med till Göteborg och själv ville jag inte åka fram och tillbaka över kvällen. Samt givetvis då att veta att det inte kommer att bli några mer tillfällen att gå på denna klubb som har varit en återkommande höjdpunkt under dessa år.

Personlig tycker jag nog det var lite roligare och mer intimt de åren man huserade på studentlokalerna nere på Studs.

Nu blev det som sagt till att fira av klubben på hemmaplan istället. Kvällens spellista började med Depeche Modes "Black Celebration" som följdes av Ultravoxs "Dancing with tears in my eyes". Vidare innehöll den många gamla RN favoriter som t.ex. "Antarctica" med Men without hats, Rational youth "City of night", Page "Dansande Man", Elegant Machinery "Process", Second Decays "I hate Berlin" och den förlängda mixen på Camouflages "Great Commandment".

Nu hoppas jag att det kommer att komma något alternativ som vi kan åka på istället för I DO feel like dancing...

Vill passa på att bjuda er på två videoklipp från you tube: Depeche Mode och Ultravox som jag nämnde i inledningen.



6 kommentarer:

Michael sa...

Ahhh..riktigt kasst, ingen som kunde aka dit. Sista Romo night, da ser man till att man ar ledig. Det var battre pa den gamla goda tiden.

Pelle Albertsson sa...

Precis, men vad gör man? Som sagt - inte roligt att köra upp själv. Bättre när du var hemma och pushade på Michael! ;-)

Anonym sa...

Kommer ihag alla fredags kvallar pa Karen i Goteborg. Riktigt bra konserter har man fatt uppleva. Bestande minnen... Rational Youth...Mesh....Kiethevez, elegant machinery m.m.
Gick inte ens haase? han bor ju i goteborg?

Pelle Albertsson sa...

Vet inte - fick inget svar från honom när jag mailade. Som sagt - det har gått utför med Anderstorps Synthkämpar ;-)

Anonym sa...

Kan rekomendera en ny grupp som heter Rupesh Cartel. Har du hort dem, de har precis slappt sitt andra album pa Megahype. Det svanger riktigt riktigt bra. Slappte oxa en singel or nagon manad sedan som heter Ghost White. Cool video oxa, desvarre har de ju sparrat Youtube har i Thailand sa jag kommer inte at att lagga upp nagra musik videor.

Anonym sa...

Ska veta Pelle att jag var riktigt sugen. Det var bara jobbet som inte gick att ordna trots att jag visste om det 3 veckor i förväg. Det sög verkligen.....Får se framåt istället!

/stefan