onsdag, juni 10, 2009

Ny CD med Arvid

För ett tag sedan fick jag Ginza att ta hem debutskivan från en ny svensk artist. Och efter flera veckor och mycket om och men låg det ett paket i brevlådan igår. Arvid med CDn Andetag. Hade redan tidigare hört låtarna I Dina Ögon och Hur Kunde Jag Låta Det ske och tyckte att de var bra. Men Den här skivan - jag kan inte hitta ett dåligt spår. Flera faktiskt bättre än de två singlarna. Kan Inte Hålla Dig Kvar, Du Vet Jag Vill och När Du Går är bara ett par av höjdarna. Detta är en framtida klassiker som kommer att gå het i min Ipod. I flera av recensionerna jag läst nämns Ratata som referens. Och visst, pop med texter på svenska, men detta är mer elektroniskt än vad jag vill minnas Mauro Scocco och grabbarna var. Helt ok texter, bra sång, produktion och ljud. Men framför allt melodierna, låtarna sätter sig direkt. Precis det jag saknade på senaste Depeche Mode skivan. Nä, som sagt - en framtida klassiker. Så här mycket har jag inte gillat något nytt sedan Safts debut "Paranoia Erotica". Det enda negativa är att speltiden bra är 33 minuter!

Inga kommentarer: