måndag, november 13, 2006

Drömmar

Är inte utbildad på drömmar men har läst att det är något med det undervetna som tuggar och maler i huvudet. Sedan finns ju dem som ska tolkar drömmar och de som påstår påstår att det finns sanndrömmar.

Trots att man sover ett antal timmar varje natt och drömmer under dessa så är det sällan jag iallafall minns vad jag drömmer. Men i natt drömde jag nått som jag mindes lika väl som om jag hade varit med om den i verkligheten för 10 minuter sedan. Först var det någon som pratade om en före detta klasskompis från gymnasiet och att hon hade frågat om mig. Och helt plötsligt träffade jag henne, pratade och allt var jättebra och trevligt ... och sedan vaknade jag. Det märkliga är att jag inte har träffat den här tjejen på minst ett år och inte ens haft en tanke på henne på bra länge. Under skoltiden och även efteråt blev jag "mobbad" av de närmsta kompisarna med "Åsen" i spetsen på grund av henne. Och inte mobbad på grund av henne; nä hon var både snygg, snäll och hade bra musiksmak (gillade Depeche). Nä, det var att jag i nått svagt ögonblick hade erkännt för kompisarna att jag gillade henne men inte vågade säga nått. Och nu helt plötsligt drömmer jag nu om henne. Vad ska det betyda? Jag som inte tror på sanndrömmar eller på att det finns någon djupare mening av sina drömmarna.

Eller gör det? Ska nog gå och lägga mig snart...

Inga kommentarer: