onsdag, september 30, 2009

Ljus i höstmörkret

I morse var det frost i gräset och minusgrader. Känns fortfarande för tidigt för sånt. Men det är ju faktiskt oktober i morgon så det är väl bara att vänja sig.

Satt och ringde runt i måndags och fick ett negativt besked från ett jobb jag hade varit på intervju för. De hade visst löst den tjänstetillsättningen internt. Jäkla skit. Men redan samma dag fick jag besked från arbetsförmedlingen att ett företag som hade matchats mot mina uppgifter i databasen ville att jag skulle komma på besök. Så igår fick jag med lånad bil åka iväg (ja det är på pendlingsavstånd) och fick gå runt för rundvisning, information och liten intervju. Och redan idag ringer dem och vill att jag ska komma dit imorgon bitti. Tur att man har en bil med ny bensinpump så man kan ta sig de tre milen.

Gött att ha klarat av detta även om det känns som om bitarna bara trillade ner i knäet och blev klart på fem minuter när det äntligen hände.

2 kommentarer:

Mamma Kardebratt sa...

Jag önskar dig varmt lycka till på nya jobbet. Hoppas på att det ska bli ett okej jobb som du kan trivas på. Kram Sis

Anonym sa...

Grattis!!!