fredag, augusti 21, 2009

Synthlista på Spotify

Sedan i våras är jag gratisanvändare av Spotify. Har ju kunnat följa diskussionen om ersättningar till artisterna senaste veckorna. Men jag hoppas att Spotify fortsätter att utvecklas. För även om jag har mycket av musiken på skiva som jag lyssnar på idag så är det riktigt smidigt att ha den tillgänglig i vilken dator som helst med internetuppkoppling.

Satt och gjorde en spellista på favoriter och låtar som har gott i mina högtalare mycket under åren, både hemma och på dansgolven.

Här är en länk till listan. Gå gärna in och lyssna om ni har Spotify.

För er andra kan jag lista låtarna:
Assemblage 23 "Disappoint", Fad Gadget "Love Parasite", Bronski Beat "Hit that perfect beat", Covenant "Tour De Force"Rational Youth "Saturdays in Silesia", Nitzer Ebb "Let your body learn", Elegant Machinery "Is this the way", A flock of seagulls "(It´s not me) Talking", The Twins "Ballet Dancer", Camouflage "The great commandment" And One "Timekiller", Sisters of mercy "Temple of love", New Order "Blue Monday", O.M.D. "Enola Gay", Die Krupps The machineries of joy", Yazoo "State farm", Telex "Moscow Diskow" Human League "The sound of the crowd", Mesh "Friends like these", Soft Cell "Tainted love", Alison "Love fool", Kraftwerk "Computer love", Arvid "Kan inte hålla dig kvar", Erasure "Stop", Aplhaville "Sounds like a melody", Welle:Erdball "Deine Augen" och Communards "Don´t leave me this way".

En bra lista på strax under två timmars underhållning. Och ändå en massa favoriter som inte kom med av olika anledningar - mestadels på grund av Spotifys utbud...

Inga kommentarer: