onsdag, juli 29, 2009

Nya musiktips

För att vara en blogg av någon som påstår sig vara musikintresserad har det varit dåligt med musiktips här under en längre tid. Redan i maj fick jag ett svar på ett annat tips-inlägg i bloggen att bolaget Megahype hade två releaser samma dag. Den ena var Mobile Homes som jag tidigare har skrivit om de båda singelsläppen. Och det andra var ifrån gruppen Rupesh Cartel. Det gick ett tag, men sedan har jag skaffat bägge två och jag måste säga att bägge två har snurrat rejält i Cdspelaren i sommar.

Rupesh Cartel hade jag ingen större koll på sedan tidigare, men CDn Anchor Baby är riktigt bra. De ska ha släppt en cd tidigare som visst skulle ha varit mer "synthig" men jag gillar denna riktigt mycket. Singlen Oh No Oh No är kanon och kommer säkert att spelas när jag är ute och DJ:ar.

Mobile Homes Todday Is Your Lucky Day kom alltså samma dag och i samma veva som Depeche Modes Sounds Of The Universe. Och frågan är om jag inte har spelat Mobile Homes mer än Depeche i sommar. Riktiga depplåtar som Dance on Graves samsas med popigare All I need som låter tidigt 80tal ala Yazoo. När vi tidigare var på Synthyklubben i Göteborg spelade bland annat Mobile där, men då lyssnade jag inte så mycket. Men här hemma på CD har den som sagt gått het.

Har ni inte redan skaffat dessa båda svenska skivorna - gör det snarast!!!

Här kommer ett par smakprov. Först Rupesh Cartel



Och sedan Mobile Homes

Inga kommentarer: