söndag, februari 01, 2009

Uppdateringsdags

Så har det hänt igen - det har snart gått två veckor utan att jag har skrivit något här igen. Jag kan bara skylla på att det händer för lite i mitt liv just nu. Vad har då hänt?

Tja, på handbollsfronten blev det en ny skön seger förra lördagen bort mot Stavsten i Trelleborg. Extra skönt då flera av de tongivande och ordinarie spelarna var avstängda och sjuka. I går tog damlaget en klar seger mot Värnamo. Där är jag inte lika involverad som i herraget, men brukar ju vara med som speaker och DJ och försöka höja arrangemanget lite. Handbollslandslaget har spelat klar i VM. Det blev tre förluster: mot Kroatien och Frankrike var väl inte mycket att säga om. Bara det faktum att de spelar final i eftrmiddag säger väl det mesta. Däremot var förlusten mot Ungern tråkig och onödig. Lite för ojämna prestationer, både under matcherna och från match till match.

Annars har det inte hänt så mycket. På jobbet är det fortfarande ovisst. Vet inte om jag har skrivit det tidigre. Mekonomen köpte hälften av våra butiker och de andra är till sal vi rätt pris. Vad det lämnar oss på centrallagret är det ingen som har full koll på. Det har pratats om att utveckla webhandeln, men den kommer inte att kunna försörja oss 7. Leverantör, s.k. "Shop in Shop", med våra samarbetsparters har nämnts men den finns inte på banan iag och jag har svårt att se det fungera i den närmsta framtidien. Kontraktsleverantör till Mekonomenhar också diskuterats men där verkar de inte ha kommit överrens. Kort sagt - det känns osäkert på hur vi ska klara sysselsättningen framåt. Än har vi inte blivit varslade. Alltid något i dessa tider. Me det är inte kul att ha något sånt här hängande över huvudet, speciellt inte i dessa tider.

I eftermiddag ska jag förutom att försöka se finalen och bronsmatchen bort till mormor och morfar. Morfar fyller nämligen år idag. Grattis Grattis.

Inga kommentarer: