söndag, februari 01, 2009

Apoptygma Berzerk ny på skivtallriken

Senaste skivköpet är norska Apoptygma Berzerks nya CD "Rocket Science". Från början var bandet ett helt elektroniskt oftast hårt EBMaktigt i soundet. Men allt eftersom åren gått har det blivit mer "melodiskt" och mer mainstream. På förra CD "You and me against the world" blev det mer gitarrdriven pop/rock. Nya CDn fortsätter i samma stil även om jag tycker det är mer elektroniskt bitvis. Har inte hunnit lyssna in mig så mycket så jag har någa klara favoriter än. Singeln Apollo (Live on your TV) har fastnat och sedan tidigare känner jag ju igen Suedes låt "Trash" som det görs en cover på. En hel del av låtarna funkar säkert bra även om jag kanske tycker att det vore en idé att byta namn. För oss som lyssna på bandet när de slog igenom finns inte mycket kvar att förknippa med bandet och i radio och TV är Apoptygma Berzerk inget som sätter sig sådär. Men som sagt - lyssna man bara på musiken är det helt ok.

Inga kommentarer: