tisdag, januari 01, 2008

Happy New Year

Så är det då 2008, Januari och tisdag. Wow, det är ingen underdrift - åren går bara snabbare och snabbare. Vad kommer jag då främst ihåg från året som gått? Tja, ni som har hängt i och återkommande läst min blogg (utan att lämna kommentarer och feedback - ett nyårslöfte för er kanske?) så måste det kanske främst vara att jag blev morbror och fadder. Att se någon så liten växa och lära sig nya saker hela tiden är helt facinerande.

Annars då? Tja, efter familjen kommer väl antagligen handbollen. Hittills har säsongen varit både upp och ner. Har väl ett facit på nära 50% vinster vilket är ok. Sedan jag klev av ungdomskommittén inför förra säsongen har jag väl haft lite mer fokus på seniorverksamheten är på ungdomsverksamheten. Men alla matcher och träningar där tillsammans med hemsideverksamheten lämnar inte mycket tid över till annat. Som jag känner nu när både jul- och trettondagsfester runnit ut i sanden är väl att vi behöver någon som engagerar sig i festbitarna. Den sociala biten av föreningslivet är en minst lika viktig bit tycker jag.

Jobbet är givetvis en stor bit. Vi har flyttat (tillbaka) i nya lokaler och en expantion är på gång under året. Spännande att se hur detta utvecklas.

Sedan kanske det äntligen har blivit dags att ta upp kontakten med gamla klasskompisar. Såväl grundskole- som gymnasieklasserna var det länge sedan vi hade återträffar med. Nu efter att ha blivit "medlurad" i Facebook så hittar man ju en del gamla bekantar, senast i veckan Johanna från E3B.

Detta var lite av tankarna på förra året och det nya som väntar.

Jullåtar finns det gått om, men nyårslåtar kom jag bara att tänka på en - håll till godo.

Inga kommentarer: