tisdag, december 25, 2007

Äta rester...

Överlevde ännu en julafton! Men nä då, så illa var det inte - det var ganska lugnt faktiskt. God lunch och julsnaps till den. Därefter var det lugn eftermiddag med Kalle Anka och en öl. Därefter var det julklappsutdelning. Och så många julklappar det var. Hade nog behövt kapa av det understa lagret av grenar för att få plats med allt. Mycket tack vara alla presenter till Tilde. Och hon som inte ens är ett år! Var ska detta sluta? Jag fick också en del presenter - fotokalender från Tilde, ring, böcker, jacka, tröja och ett nytt Buzzspel - Hollywood. Jag vann givetvis detta också!

Idag har jag varit på Bäckgatan igen och ätit rester. Tack vare att Anna och Jonas är nere så vill resten av släkten också komma på besök så ikväll är vi bjudna dit igen då pappas tre bröder med familjer kommer på besök. Har varit och hjälpt till att förbereda tre pajer som ska in i ugnen. Kan bli gott med litet avbrott från all julmat. Missförstå mig inte - jag tycker det är jättegott, men det kan bli lite tjatigt och enformigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstå vad du menar visst var det en brilljant idee med paj....
Kram syrran

Anonym sa...

Ja visst var det trevligt att alla hjälptes åt att göra tre stora pajer.

Har du någon önskelista till din stora dag?