söndag, mars 18, 2007

Svensexan över

I dag har det varait en aktiv heldag. Och för en gångs skull inte då i handbollens tecken. Nä, idag hade vi planerat in svensexan för min blivande svåger Henrik Kardebratt. Vi samladades redan efter 07:00 nere på hans autoclean och efter viss hjälp av polisen kidnappades han. Sedan stod hockey och fönsterputsning på schemat under förmiddagen. Efter lunch stydes kosan mot Jönköping där bad, bastu och bowling stod på schemat. Efter det tog middag på Pallas Athena vid. Kvällen avrundas på Harrys innan det blev ny bussresa hemåt.

En riktigt lyckad dag som innehöll flera höjdpunkter. Personlig var en av dessa när vi stod och röjde på Harrys dansgolv till Eurythmics och "Sweet dreams (are made of this)".

Under Harrysbesöket fick jag hicka. Denna försvann på dansgolvet men kom tillbaka i bussen. Och från avhoppet via besöket i sporthallet (hängde tvätt och körde igång en ny mellan klockn 01:00 och 01:45) så var hickan min enda följeslagare. Nu är det en dryg halvtimme kvar innan formula 1 säsongen börjar på TV6. Återstår att se om jag okar se på den eller om jag somnar i TVsoffan.

I morgon söndag är det dags för ny spännande bortamatch i handbollen. Hästö står på schemat nere i Karlskrona. Poäng där och vi är med i snacket om allsvenska nästa säsong.

Återstår att se om jag orkar posta några foton på svensexan innan avresan i morgon förmiddag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se att du redan har hunnit lägga ut lite om svensexan. Tack för att ni tillsammans gjorde en oförglömmlig dag för HEnke.
Kram Helen

Pelle Albertsson sa...

Hoppas att Henrik inte mår alltför dåligt idag. Själv mår jag bra över förvänan. Nästan så man kan tro att det inte var nått festande igår, men det var det - jag lovar...