söndag, maj 23, 2010

Nytt från Page

Det har varit dåligt med ny musik här på min blogg. Något jag måste råda bot på.

En av mina favoritgrupper är gamla hederliga Page. Gruppen bildades av Eddie Bengtsson och Marina Schiptjenko. Ett kort tag var även Anders Eliasson med. Efter att ha bildats i det tidiga 80talet gav ett antal vinylsinglar ut under det årtiondet. 1992 gavs CDn Page ut som egentligen var en samling av materialet som getts ut tidigare. 1994 kom skivan Hallå (vart tog månbasen vägen) som innehöll enbart nya låtar. Singlen Bilmusik spelades flitigt på P3. Året därpå kom Glad som också gav gruppen radiohits. Sedan hoppade Marina av gruppen och bildade ihop med Alexander Bard grupperna Vacuum och BWO med stora framgångar. Eddie bildade om Page och gav ut Hur så? och Helt nära som soundmässigt inte riktigt var samma gamla Page, även om låtarna var bra. 2000 var det dags att plocka ner skylten. En avskedskonssert med dåvarande sättningen följdes av en klassisk spelning med Marina och Anders dagen efter på SAMA. Men nu 2010 har det blivit dags för en återförening. En ny CD släpps i veckan, gå in och boka den på närmsta CDförsäljningssite!!! Försmaken "Ett S.O.S." vittnar om klassisk Page i något uppdaterat sound och även textmässigt.



De gjorde en comebackspelning i Göteborg härom helgen. De vanliga konsertpolarna hade lämnat återbud, men jag hade bestämt mig för att åka själv. Ensam är stark! Biljett hade köpts och hotellet var utsett. Vid avenyn, 300 meter från storan. Men så natten till fredagen fick jag feber och kräkningar!!! Jag som aldrig är sjuk. Snacka om taskig timing. Hemma från jobbet och inte läge att åka till Göteborg på lördagen även om magen lugnat sig. Gissa om jag hade ångest när klockan började närma sig insläpp!!! Här kommer ett par Youtubevideo från konserten.





Inga kommentarer: