onsdag, november 25, 2009

Injektion

Igårkväll var jag och skulle ta den här omtalade influensasprutan. Åkte direkt från jobbet och ställde mig i kön ungefär 16:30. Ingen direkt information om vad som väntade och hur lång väntetid det var. Trodde kanske det skulle ta en halvtimme, kanske en timme. Men efter en halvtimme kändes det inte som om kän hade flyttat sig mer än ett par meter... Men jag tänkte "är man ändå här och har stått i kän så kan man lika gärna stanna kvar". Efter hand hörde jag mer och mer om hur pass tid det tog. Över två timma i kän utomhus och sedan mer vänta inne i lokalerna. Stämde ganska bra - jag klev ut, färdigvaccinerad, 19:10 - alltså två timmar och 40 minuter!!! Jag förstår att det är många som ska ha sprutan, men ändå två timmars köande utan någon som helst information! Måste gå att styra upp bättre!!! Tyckte synd om de som stod ute med små barn och köade. Tur att det inte regnade mycket bara...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kö är inget kul alls för oss gick det betydligt snabbare när vi var i Värnamo. Helena betättade däremot att hon stått från halv 4 till kvart i 7 häromdagen med Tim ingen rolig upplevelse..../ Kram syrran